چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم - پرسش مهر 10 آینده گان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرسش مهر 10 آینده گان

افسردگی، برادری را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مریم واحدی طبس  

چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم
پنج شنبه 87 بهمن 17  11:22 عصر

آغاز سال تحصیلی 88-87 با طرح چهارمین پرسش مهر رئیس جمهور:

    همزمان با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی 88-87 در سراسر کشور، رئیس جمهور با طرح چهارمین پرسش مهر از دانش آموزان درباره خدمتگزاری و ویژگی های یک خدمتگزار سؤال کرده است.
    به گزارش کیهان زنگ آغاز سال تحصیلی 88-87 در دبستان دخترانه شهید سیدکاظم موسوی منطقه 12 تهران به دست معاون اول رئیس جمهور به صدا درآمد.
    در این مراسم که وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور راس ساعت 8 صبح نواخته شد.
    پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در جمع دانش آموزان، تقارن بازگشایی مدارس با ماه رمضان و لیالی قدر را گرامی داشت.
    وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما جوانان با بهره گیری از همه مزیت های جوانی با فطرتی پاک، استعدادهای بالاو با روحیاتی مالامال از شجاعت و شهامت با فراگیری و کسب ابزار کارا و بران علم و دانش و همچنین با امتیاز استشمام در فضای معطر انقلاب اسلامی و با بهره گیری از مکتب غنی اهل بیت علیهم السلام، بهترین هایی خواهید بود که پیام اسلام و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان می رسانید.
    معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: لایحه رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان در آینده ای نزدیک به مجلس می رود و با همکاری این دو نهاد، مشکلات آنان حل خواهد شد.
    داوودی درباره اقدامات عمرانی صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش نیز گفت: بیش از پنج هزار مدرسه در یک سال گذشته احداث شده است.


    
    رئیس جمهور: فرهنگیان مهم ترین اقشار جامعه اند
    همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن آن را تبریک گفت.
    محمود احمدی نژاد در بخشی از پیام خود آورده است: مجموعه آموزش و پرورش بزرگترین، مؤثرترین، مهم ترین و عزیزترین مجموعه کشور است. همین امروز جامعه فرهنگیان ما، مؤمن ترین انقلابی ترین و پاک ترین اقشار جامعه هستند. هیچ کاری با کار جامعه فرهنگی ما قابل مقایسه نیست. بزرگ ترین خدمات، بزرگ ترین ابتکارات و خلاقیت ها، پیشرفت های علمی و معنوی و سیاسی جامعه و دستاوردهای اقتصادی در همه عرصه ها مرهون دلسوزی، فداکاری و تلاش صادقانه و مخلصانه جامعه فرهنگی است. من صمیمانه از همه آنها تشکر و دو سه نکته را عرض می کنم و پرسش امسال را طرح خواهم کرد.
    دولت با همه توان، خودش را در کنار و در خدمت جامعه فرهنگی می داند؛ با مشکلات و مضایقی که هست و همگان اطلاع دارند. دولت با همه توان در تلاش است که بهترین فرصت و فضا را در حد امکان برای خدمتگزاری جامعه فرهنگی فراهم کند. همه تلاش ها این است که سرمایه گذاری ها و دلسوزی های دولت و جامعه فرهنگی متمرکز در مدرسه و در جهت علم آموزی و تربیت نسل های مؤمن و شجاع باشد. من به جامعه فرهنگیان عرض می کنم به فضل الهی این تلاش ها ثمر خواهد داد و جهش ها و تحولات در راه است. امیدوارم و مطمئن هستم که با دستان پرمهر و کلام زیبا و آموزنده و پرورش دهنده فرهنگیان و معلمان امسال هم نسل نوجوان و نسل جوان ما یکبار دیگر عدالت، مهرورزی و پیشرفت همه جانبه کشور را خواهد شنید و خواهد آموخت و برای تحقق آن مصمم تر خواهد شد.
    خطاب به دانش آموزان عزیز عرض می کنم که قدر فرصت و دوران جوانی و نوجوانی را بدانید. امروز شرایط برای شما مهیاست و مسئولیت و ماموریت های بزرگ ملی و بین المللی در برابر شماست. باید به سرعت راه کسب علم و معرفت و خودسازی را بپیمایید.
    احترام به معلم، دل دادن به کلام معلم، ارادت به معلم، این مقدمه و لازمه علم آموزی، معرفت، رسیدن و به دست آوردن فرصت برای کارهای بزرگ و بزرگ تراست. من مطمئن هستم و امیدوارم که نسل نوجوان و جوان، قدر خودش، قدر جامعه فرهنگی کشور و قدر فرصت خودسازی و علم آموزی را خواهد دانست.
    و اما به مسئولان آموزش و پرورش هم توصیه ای دارم. قدر جامعه فرهنگی را بدانید. قدر خدمت و خدمتگزاری به بهترین های کشور و در بهترین عرصه ها را بدانید. تلاش های خوبی را دارید انجام می دهید. همه این تلاش ها باید در متن جامعه فرهنگی همراه با جامعه فرهنگی و با کمک جامعه فرهنگی و مشارکت و نظارت آنها بیش از پیش گسترش پیدا کند. همه تلاش ها برای خدمت به معلم و کلاس در رابطه معلم و دانش آموز باید متمرکز شود. خوشبختانه جهت گیری درست است اما باید همه امکانات و توان ها را بسیج کنیم و دولت هم آماده است. ان شاءالله و به فضل الهی نخواهیم گذاشت امسال جامعه فرهنگیان ما با بعضی مشکلات مالی و بودجه ای و کسری ها مواجه شود. از هر کجا که لازم باشد، بتوانیم و قوانین اجازه دهد، این کار را خواهیم کرد تا جامعه فرهنگیان ما با آسودگی خاطر بیشتر- ان شاءالله- در خدمت تعالی کشور باشند.
    
    چهارمین پرسش مهر رئیس جمهور
    و اما پرسش امسال. طی سه سال سه پرسش مطرح شد. پرسش اول درباره عدالت، پرسش دوم درباره مهرورزی و پرسش سوم درباره پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور و امروز درباره «خدمتگزاری» است. بهتر از من می دانید که بهترین انسانها نزد خدا، نافع ترین آنها برای خلق خداست. سؤال کردند چه کسی بهترین انسانهاست. فرمودند: «خیرالناس انفعهم للناس» یعنی بهترین مردم کسی است که نافع تر و مفیدتر برای جامعه و مردم باشد. به تعبیر خودمان کسی که خدمتگزارتر باشد؛ یعنی همه زندگی و تمام عمر، توانایی و فرصتش را در اختیار خدمتگزاری به جامعه قرار دهد؛ خدمت علمی، خدمت فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، فناوری، سیاسی، خدمتگزاری به جامعه بالاترین جایگاه برای یک انسان نزد خداوند است که البته ازمؤمنان و متقیان برمی آید. سوال این است: «چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم. راههای خدمتگزاری چیست؟ چگونه باید خدمت کرد؟ عواملی دست به دست هم بدهند که روحیه خدمتگزاری در جامعه گسترش پیدا بکند؟ فواید و نتایج خدمتگزاری چیست؟ تاثیر خدمتگزاری روی فرد خدمتگزار چگونه است تاثیر خدمتگزاری روی محیط اجتماعی، روی منافع و مصالح یک ملت و در بسط فرهنگ مهرورزی و خدمتگزاری چیست؟ وظیفه آموزش و پرورش در این رابطه چیست؟ وظیفه دولت و مسئولان، وظیفه رسانه ها و اصحاب فرهنگ و تبلیغات در گسترش فرهنگ خدمتگزاری چیست؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری در بین آحاد مردم، یک کشور ویک ملت می تواند به قله های سعادت برسد؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری، مشکلات جامعه برطرف می شود؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری فاصله ها و تبعیض ها و محرومیت ها برطرف خواهد شد؟ سؤال این است که چگونه خدمتگزار خوبی برای جامعه باشیم؟ دانش آموزان چه می توانند بکنند، چگونه می توانند به کشور، ملت و خانواده شان خدمت کنند؟جامعه فرهنگی ما چه می تواند بکند و همین طور بقیه اقشار؟»
    
    علی احمدی: لایحه منابع مالی آموزش و پرورش به مجلس می رود
    همچنین وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان دخترانه شهید موسوی تهران گفت: مراکز تربیت معلم به دانشگاه ارتقا می یابد.
    علیرضا علی احمدی طی سخنانی ضمن بیان این مطلب افزود: امسال، سال باطراوتی برای دانش آموزان خواهد بود چرا که برنامه های جدیدی برای نظام آموزش کشور به تناسب نام سال 87- نوآوری و شکوفایی- در نظر گرفته شده است. وی بازبینی در شیوه روخوانی قرآن در سال سوم دبستان را یکی از برنامه های جدید عنوان کرد و ادامه داد: امسال، طرح ارزشیابی توصیفی دانش آموزان در بیش از یک سوم دبستان های کشور جایگزین اعطای نمره می شود.
    وزیر آموزش و پرورش بازنگری در تمام کتب درسی کشور را وعده داد و اضافه کرد: برنامه درسی ملی در افق بلندمدت براساس نیازهای مشترک و متفاوت ملی، قومی و جنسیتی در حال طراحی و تدوین است.
    علیرضا علی احمدی در حاشیه این مراسم نیز به خبرنگاران گفت: لایحه تامین منابع مالی آموزش و پرورش طی 10 روز آینده به مجلس ارسال می شود.
    وی این مسئله را همان خبر خوش روز اول وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان تعبیر کرد و افزود: وظیفه خود دانسته ایم که نارسایی های موجود را رفع کنیم که یکی از این موارد، اقدام در رفع نیازهای مالی است.
    وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مدارس استیجاری و قلع و قمعی در دولت خبر داد و تصریح کرد: آموزش و پرورش وظیفه دارد هرچه زودتر ملک یا زمین معوض در اختیار مالکان این مدارس قرار دهد.
    علیرضا علی احمدی خاطرنشان کرد: مدارس دو نوبته در کشور 25 درصد کاهش یافته و مدارس سه شیفته به ندرت در کشور وجود دارد.
    وزیر کشور نیز با حضور در دبستان سلمان فارسی یافت آباد تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد.
    علی کردان درباره وضعیت تحصیلی خود درایام مدرسه گفت: معمولاً با معدل 20 قبول می شدم و معدل کمتر از 18.5 در طول ایام تحصیل در مدرسه نداشتم.
    وی درباره سن رای دهندگان نیز اظهار داشت: نظر دولت نهم و شخص رئیس جمهور، کاهش سن رای دهندگان از 18 به 16 سال است.



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    تلقینپذیری
    تاسوعا و عاشورا و وصیت امام حسین(ع)
    علم سکولار و علم دینی*
    آثار غفلت از هویت علم غربی
    علم و عرفان در اشعار امام خمینی
    ملزومات تولید علم در اندیشه امام خمینی(ره) 2
    انسان کامل در اندیشه مطهر 1
    دین، علم و تکنولوژی
    علم واقعی از دیدگاه حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص)
    علم و عالم از نگاه پیامبر اعظم
    علم و معنویت
    علم در آیات و روایات از دیدگاه امام
    ارزشهای دینی در بین جوانان افزایش یافته است
    وصف دنیا در نهج البلاغه
    فضیلت ماه مبارک رمضان
    [همه عناوین(207)][عناوین آرشیوشده]

    سه شنبه 103 فروردین 28

    کل:   346586   بازدید

    امروز:   5   بازدید

    دیروز:   6   بازدید

    فهرست

    [خـانه]

    [ RSS ]

    [ Atom ]

    [شناسنامه]

    [پست الکترونیــک]

    [ورود به بخش مدیریت]

    پیوندهای روزانه

    خدمت رسانی [100]
    پرسش مهر8 [66]
    امام رضا(ع) [35]
    خنده بازار [62]
    یا ضامن آهو [64]
    پرسش مهر9 [142]
    روانشناسی آیناز [65]
    [آرشیو(7)]

    آشنایی با من

    پرسش   مهر  10   آینده گان
    مریم واحدی طبس
    خود را به سلاح دانش مجهز کنید

    لوگوی خودم

    پرسش   مهر  10   آینده گان

    حضور و غیاب

    یــــاهـو

    لوگوی دوستان




    لینک دوستان

    عاشق آسمونی
    لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
    سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
    سیب خیال
    یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
    %% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
    PARANDEYE 3 PA
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    کلبه عشق
    یادداشتها و برداشتها
    بوی سیب BOUYE SIB
    پرسش مهر 8
    عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
    محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
    مقالات مشاوره و روانشناسی و اختلالات روانی و رفتاری
    دانشجوی سیاسی
    عدالت جویان نسل بیدار
    Sense Of Tune
    آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
    مذهب عشق
    شایگان♥®♥
    mansour13
    حدیث عاشقان زهرا(س)
    ترانه های غربت-اشعار من
    آواز سرد
    نقطه ای برای فردا
    شمیم حیات
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    بسیج
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسش مهر 9
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها
    ..:: نـو ر و ز::..
    یا ضامن آهو
    خنده بازار
    نجوا
    امام رضا
    خدمت رسانی
    دنیا به روایت یوسف
    چرندوپرند
    بدا به یاد شهیدحجت ا...رحیمی

    دسته بندی یادداشتها

    ارزش[2] . اسلام[2] . خدمت[2] . خدمت رسانی[2] . دولت[2] . فرهنگ[2] . فلسطین . کارمندی . لبنان . مجلس . محدوده خدمت . مسئولیت . مسلمان . مسلمانان . معنوی . معیار . ملاک . مومن . مومنان . میراث پیغمبران . نژاد . نهج البلاعه . نوع دوستی . وابستگی . 22 بهمن . آموزگار . اخلاص . اخلاق . رمضان . روح معنویت . شکوفایی . شهادت . شهیدان . عاشورا . عدالت . عشق . عطوفت . علم . فداکاری . خدمت گذاری . خدمت مادی . خدمت معنوی . خدمتگذار . خلاقیت . دانش . دنیا . اصلاحات . اقتدار سیاسی . امام خمینی (رح) . امام خمینی(ره) . امام صادق . امام صادق(ع) . امدادرسانی . انسان گرایی . انقلاب . انگیزه خدمت رسانی . انگیزه ی خدمت . ایثار . بسیج . پرسش مهر10 . پیام انقلاب . پیامبر اعظم . پیامبر اکرم(ص) . پیروزی . تاسوع . تسلیت . تفکر دینی . تواضع . جامعه اسلامی . حقوق ارباب رجوع . خداوند .

    آرشیو

    برکات خدمت
    دکل‌هایی شاهد بر عدم خدمت گذاری
    انرژی هسته ای و خدمت گذاری به م ...
    پاسخ به 3 سوال
    حضرت امام و خدمت گذاری
    اهمیت خدمت رسانی
    اسلام و خدمت گزاری
    آسودگان روز قیامت
    خدمت‏رسانی و تداوم زندگی اجتماعی
    اسلام آیین اجتماعی
    دانلود نرم افزار و بازی
    وظیفه دولت و مسوولین در گسترش فرهنگ خدمتگزاری چیست ؟
    دیوانسالاری در خدمت مردم نه مردم در خدمت دیوانسالاری
    خدمت گزاری به روش نوین
    دست آوردهای کارگشایی
    خدمتگزاری به مردم در سیره و سخن امام حسین علیه السلام
    خدمت‏رسانی، عامل پیوند با ولایت
    جلوه های خدمتگزاری
    خدمت رسانی
    رستگاری در بندگی خدا و خدمت به خلق اوست
    عکس
    خدمت در عرصه نظامی
    شأن همه ما شأن خدمت گزاری به مردم است
    تاثیر خدمت گزاری بر فرد و اجتماع
    متفرقه
    بوش کفش باران شد
    زندگی امام خمینی
    غزه
    انتخابات
    تیراژ دوطفل مسلم
    داستان هایی از زندگی بزرگان در خدمت به مردم
    اقامه به موقع نماز عمر را طولانی میکند
    دوران دفاع مقدس مسیر خدمتگذاری به مردم را هموار کرد
    خدمت به مردم در کلام امام خمینی (ره):
    آیا شعار خدمتگزاری به نفع مردم ختم به خیر می شود؟
    چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم
    خدمت‏رسانی در سیره و گفتار امیرالمؤمنین علیه‏السلام
    شیوه صحیح خدمت‏گزاری
    نباید از مسیر خدمتگذاری به مردم منحرف شویم
    متکی: آمریکا قدرت شنوایی اش را بیشتر کند (کاریکاتور)
    خدمت به مردم در کلام امام خمینی (ره):
    مقالات علمی
    اعتیاد
    جانبازان
    فقرا و محرومین
    انقلاب
    شهادت و شهید
    شهرهای مقدّس پناه درماندگان
    انگیزه ها در خدمتگزاری
    وظیفه ما خدمت‏رسانی
    ضرورت پیش گامی در خدمت
    اثر خدمت به دیگران
    ماهواره امید
    مقالات نوآوری و شکوفایی کامل با منبع

    اشتراک

     

    طراح قالب

    www.parsiblog.com

    جدیدترین قالبهای بلاگفا


    جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ