تاکید معاونت امور دام به صادرات گوشت مرغ - پرسش مهر 10 آینده گان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرسش مهر 10 آینده گان

باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مریم واحدی طبس  

تاکید معاونت امور دام به صادرات گوشت مرغ
شنبه 87 بهمن 26  4:29 عصر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام از تنظیم بازار گوشت، مرغ و تخم مرغ برای شب عید و بررسی پیشنهاد پرداخت بن گوشت و مرغ عید به کارمندان در دولت خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدنظام الدین سجادی امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهیدان نعمتی جم گفت: ذخیره گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ برای شب عید به نحو مقتضی انجام گرفته و هیچ مشکلی از نظر تأمین این اقلام وجود نخواهد داشت.
وی افزود: به دولت پیشنهاد پرداخت بن برای گوشت قرمز و مرغ داده شده که در صورت تصویب، برای کارمندان دولت پرداخت می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در مورد تولید بخش دام و طیور گفت: در حالی در سال 57 مجموع تولید دام و طیور 3/3 میلیون تن بود این رقم در پایان سال گذشته به 11 میلیون و 350 هزار تن یعنی بیش از سه و نیم برابر افزایش یافته در حالی که جمعیت کشور در این مدت دو برابر شده است.
سجادی افزود: واردات محصولات دام و طیور در ابتدای انقلاب اسلامی 732 هزار تن بود که در حالی که این رقم در سال گذشته به 153 هزار تن رسید.
وی افزود: صادرات محصولات دام و طیور در ابتدای انقلاب 85 هزار تن بود که این رقم در سال گذشته به 88هزار تن افزایش یافت.
سجادی بیان داشت: عملکرد ده ماهه سال جاری نشان می‌دهد بیش از 104 هزار و 700 تن محصولات دام و طیور از کشور صادر شده و تراز بخش دام مثبت است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سرانه مصرف شیر خام از نود کیلوگرم در اول انقلاب به 118 کیلوگرم افزایش یافته در حالی که جمعیت کشور دو برابر افزایش یافته گرچه هنوز تا رقم 160 کیلوگرم عدد مطلوب فاصله وجود دارد.
سجادی بیان داشت: مصرف گوشت مرغ از 21 کیلوگرم و تخم مرغ از مرز 10 کیلوگرم افزایش یافته در حالی که این ارقام در ابتدای انقلاب بسیار پایین‌تر از این بوده است.
وی با تشکر از دولت در توجه به کشاورزان به ویژه توجه ویژه رئیس جمهور به بخش دام و طیور در شرایط خشکسالی گفت: متأسفانه سیستم بانکی در این شرایط سخت بخش دام و طیور را تنها گذاشت و برخی از پروژه‌ها فقط به دلیل نبود تسهیلات معطل ماندند تا جایی که در برخی از موارد تأسیسات دامداری ساخته شده، اما تسهیلات برای خرید دام به سرمایه گذاران داده نشد.
سجادی مجموعه گردش مالی ارزش تولید صنعت دام و طیور را 11هزار میلیارد تومان در سال دانست و گفت: عمده نیاز این بخش نقدینگی است و در حالی که سال 84 دولت 350 میلیارد تومان اعتبار برا یاین بخش تصویب کرده بود این رقم در حال حاضر به 1800 میلیارد تومان افزایش یافته، گرچه شبکه بانکی در این زمینه به خوبی عمل نکرده است.
وی افزود: مجموع تولید دامی در سال 81 تا 83 حدود 8/8 میلیون تن بود که این رقم از ابتدای دولت نهم تاکنون به ده میلیون و 700 هزار تن با 22 درصد رشد افزایش یافته است.
سجادی با اشاره به اهداف قانون برنامه چهارم گفت: کلیه اهداف برنامه چهارم در زیربخش دام و طیور افزایش یافته است، به گونه‌ای که سالانه 8/6 درصد تولیدات افزایش یافته و از رقم 3/9 میلیون تن به 3/11 میلیون تن افزایش یافته است.
سجادی با بیان اینکه شرق و جنوب شرق کشور در چند سال گذشته درگیر خشکسالی بوده ، گفت: خشکسالی سال گذشته کل کشور را در بر گرفت و شرایط بسیار سختی بر تولید حاکم بود. همچنین شایعه آنفولانزای پرندگان در سال 84 باعث ضربه به برنامه تولید در این بخش شد.
وی افزود: بحران جهانی و افزایش بی سابقه قیمت نهاده‌ها باعث مشکلاتی برای دامداران شد که خوشبختانه با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در تنظیم بازار نهاده‌های تولید این مشکلات به راحتی پشت سر گذاشته شد.
وی افزود: به جز دربخش پرورش شتر که در شرق کشور مناطق خشک وجود دارد، در بقیه زیربخشها از برنامه تولید جلوتر حرکت شده به گونه‌ای که در وزن بره باید 8/18 کیلوگرم می رسیدیم که این رقم به 4/19 کیلوگرم، در لاشه گوساله باید رقم 5/161 کیلوگرم می‌رسید که در عمل به 5/164 کیلوگرم رسید، همچنین ضریب دان به گوشت باید 456 هزارم می رسید که در عمل 468 هزارم در کیلوگرم رسید، همچنین ضریب تبدیل دان به تخم مرغ باید 364 هزارم به کیلوگرم می رسید که در عمل به 366 هزارم به کیلوگرم افزایش یافت.
معاون امور دام با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ بیش از نیاز کشور به اهداف دسترسی پیدا شده گفت: برنامه‌ریزی انجام شده که از اردیبهشت ماه 88 ایران برای اولین بار به صادرکنندگان گوشت مرغ بپیوندد.
سجادی افزود: برنامه ریزی و انعقاد قرارداد و نیز بازاریابی قبل از عید اشکال ندارد، اما از اردیبهشت ماه به بعد 30 هزار تن گوشت مرغ توسط تشکلها صادر می‌شود.
وی افزود: در حال مذاکره با دولت برای حذف عوارض صادرات گوشت مرغ به جهت حمایت از این بخش هستیم.
معاون امور دام در مورد پیش بینی تولید محصولات دامی در سال جاری گفت: گوشت قرمز بر اساس برنامه به 892 هزار تن، مرغ به یک میلیون و 507 هزار تن، تخم مرغ به 727 هزار تن، شیرخام به 8میلیون و 914 هزار تن و عسل به 37 هزار و 900 تن خواهد رسید.
سجادی بیان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه تنظیم بازار نهاده‌ها وتولید دام و طیور را دارد نه اجازه بدهد قیمتها به صورت غیرمعقول افزایش یابد و نه اجازه کاهش قیمت و اثر برکاهش تولید داشته باشد.
وی گفت: شرکت پشتیبانی اموردام در حال حاضر جو را به قیمت 165 تومان تحویل دامدار می‌دهد، در حالی که قیمت این نهاده‌ها در بندر 180 تومان است.
وی افزود: البته کرایه حمل به مناطق دور دست به ازای هر کیلو تا 45 تومان نیز بر آن اضافه می‌شود.
سجادی گفت: با افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دام و طیور قیمت جو حتی به 450 تومان نیز رسید که در آن شرایط شرکت پشتیبانی امور دام جو را به نرخ 290 تومان عرضه می‌کرد که در حال حاضر به 165 تومان کاهش یافته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ستاد خشکسالی برای تأمین نهاده‌های تولید و نیز خرید دام مازاد شرکت پشتیبانی امور دام را مباشر خرید انتخاب کرد و اگر بخش خصوصی بتواند وارد این بحثها شود وظایف تصدی‌گری شرکت پشتیبانی امور دام را از آن خواهیم گرفت.
سجادی با بیان اینکه قیمت سبوس 150 تومان از سوی وزارت بازرگانی پیش بینی شده گفت: شورای اقتصاد مصوب کرد که این نهاده‌ را به نرخ 120 تومان برای دامداران عرضه کند ولی وزارت بازرگانی اعلام کرده 42 میلیون تومان ما به تفاوت قیمت واقعی و یارانه‌ای سبوس است.
سجادی افزود: در حالی که قیمت نهاده‌های تولید بر اثر خشکسالی 200 درصد ظرف دو سال افزایش یافته بود این رقم در کشور بین 130 تا 170 درصد افزایش یافت همچنین قیمت نهاده‌های تولید از 31 تا 51 درصد افزایش یافته بود که این رقم حدود 25 درصد افزایش نرخ‌های جهانی بوده است.
سجادی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با تهیه ذخائر مطمئن از نهاده‌های تولید و نیز محصولات دام و طیور مانع نوسان شدید قیمت هم در نهاده و هم در فرآورده تولید شده است.
وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام سالانه یک میلیارد دلار محصولات مختلف خریداری کرده و نهاده‌های تولید را به صورت مدت دار به دامداران و مرغداران عرضه می‌کند.
سجادی گفت: تشکل‌های مرغداران و دامداران هنوز قدرت تهیه این حجم از نهاده‌ و نیز ذخیره سازی محصول را ندارند در حالی که شرکت پشتیبانی امور دام با اعتبار جهانی هم در داخل و هم در خارج اعتبار کسب کرده و این اقلام را ذخیره سازی می‌کند.
وی گفت: اگر تشکل‌های بخش خصوصی تقویت شوند، وظایف تصدی‌گری از شرکت پشتیبانی امور دام گرفته می‌شود.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    تلقینپذیری
    تاسوعا و عاشورا و وصیت امام حسین(ع)
    علم سکولار و علم دینی*
    آثار غفلت از هویت علم غربی
    علم و عرفان در اشعار امام خمینی
    ملزومات تولید علم در اندیشه امام خمینی(ره) 2
    انسان کامل در اندیشه مطهر 1
    دین، علم و تکنولوژی
    علم واقعی از دیدگاه حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص)
    علم و عالم از نگاه پیامبر اعظم
    علم و معنویت
    علم در آیات و روایات از دیدگاه امام
    ارزشهای دینی در بین جوانان افزایش یافته است
    وصف دنیا در نهج البلاغه
    فضیلت ماه مبارک رمضان
    [همه عناوین(207)][عناوین آرشیوشده]

    جمعه 103 اردیبهشت 7

    کل:   346913   بازدید

    امروز:   23   بازدید

    دیروز:   77   بازدید

    فهرست

    [خـانه]

    [ RSS ]

    [ Atom ]

    [شناسنامه]

    [پست الکترونیــک]

    [ورود به بخش مدیریت]

    پیوندهای روزانه

    خدمت رسانی [100]
    پرسش مهر8 [66]
    امام رضا(ع) [35]
    خنده بازار [62]
    یا ضامن آهو [64]
    پرسش مهر9 [142]
    روانشناسی آیناز [65]
    [آرشیو(7)]

    آشنایی با من

    پرسش   مهر  10   آینده گان
    مریم واحدی طبس
    خود را به سلاح دانش مجهز کنید

    لوگوی خودم

    پرسش   مهر  10   آینده گان

    حضور و غیاب

    یــــاهـو

    لوگوی دوستان




    لینک دوستان

    عاشق آسمونی
    لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
    سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
    سیب خیال
    یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
    %% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
    PARANDEYE 3 PA
    حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    کلبه عشق
    یادداشتها و برداشتها
    بوی سیب BOUYE SIB
    پرسش مهر 8
    عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
    محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
    مقالات مشاوره و روانشناسی و اختلالات روانی و رفتاری
    دانشجوی سیاسی
    عدالت جویان نسل بیدار
    Sense Of Tune
    آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
    مذهب عشق
    شایگان♥®♥
    mansour13
    حدیث عاشقان زهرا(س)
    ترانه های غربت-اشعار من
    آواز سرد
    نقطه ای برای فردا
    شمیم حیات
    موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
    بسیج
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسش مهر 9
    شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
    مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها
    ..:: نـو ر و ز::..
    یا ضامن آهو
    خنده بازار
    نجوا
    امام رضا
    خدمت رسانی
    دنیا به روایت یوسف
    چرندوپرند
    بدا به یاد شهیدحجت ا...رحیمی

    دسته بندی یادداشتها

    ارزش[2] . اسلام[2] . خدمت[2] . خدمت رسانی[2] . دولت[2] . فرهنگ[2] . فلسطین . کارمندی . لبنان . مجلس . محدوده خدمت . مسئولیت . مسلمان . مسلمانان . معنوی . معیار . ملاک . مومن . مومنان . میراث پیغمبران . نژاد . نهج البلاعه . نوع دوستی . وابستگی . 22 بهمن . آموزگار . اخلاص . اخلاق . رمضان . روح معنویت . شکوفایی . شهادت . شهیدان . عاشورا . عدالت . عشق . عطوفت . علم . فداکاری . خدمت گذاری . خدمت مادی . خدمت معنوی . خدمتگذار . خلاقیت . دانش . دنیا . اصلاحات . اقتدار سیاسی . امام خمینی (رح) . امام خمینی(ره) . امام صادق . امام صادق(ع) . امدادرسانی . انسان گرایی . انقلاب . انگیزه خدمت رسانی . انگیزه ی خدمت . ایثار . بسیج . پرسش مهر10 . پیام انقلاب . پیامبر اعظم . پیامبر اکرم(ص) . پیروزی . تاسوع . تسلیت . تفکر دینی . تواضع . جامعه اسلامی . حقوق ارباب رجوع . خداوند .

    آرشیو

    برکات خدمت
    دکل‌هایی شاهد بر عدم خدمت گذاری
    انرژی هسته ای و خدمت گذاری به م ...
    پاسخ به 3 سوال
    حضرت امام و خدمت گذاری
    اهمیت خدمت رسانی
    اسلام و خدمت گزاری
    آسودگان روز قیامت
    خدمت‏رسانی و تداوم زندگی اجتماعی
    اسلام آیین اجتماعی
    دانلود نرم افزار و بازی
    وظیفه دولت و مسوولین در گسترش فرهنگ خدمتگزاری چیست ؟
    دیوانسالاری در خدمت مردم نه مردم در خدمت دیوانسالاری
    خدمت گزاری به روش نوین
    دست آوردهای کارگشایی
    خدمتگزاری به مردم در سیره و سخن امام حسین علیه السلام
    خدمت‏رسانی، عامل پیوند با ولایت
    جلوه های خدمتگزاری
    خدمت رسانی
    رستگاری در بندگی خدا و خدمت به خلق اوست
    عکس
    خدمت در عرصه نظامی
    شأن همه ما شأن خدمت گزاری به مردم است
    تاثیر خدمت گزاری بر فرد و اجتماع
    متفرقه
    بوش کفش باران شد
    زندگی امام خمینی
    غزه
    انتخابات
    تیراژ دوطفل مسلم
    داستان هایی از زندگی بزرگان در خدمت به مردم
    اقامه به موقع نماز عمر را طولانی میکند
    دوران دفاع مقدس مسیر خدمتگذاری به مردم را هموار کرد
    خدمت به مردم در کلام امام خمینی (ره):
    آیا شعار خدمتگزاری به نفع مردم ختم به خیر می شود؟
    چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم
    خدمت‏رسانی در سیره و گفتار امیرالمؤمنین علیه‏السلام
    شیوه صحیح خدمت‏گزاری
    نباید از مسیر خدمتگذاری به مردم منحرف شویم
    متکی: آمریکا قدرت شنوایی اش را بیشتر کند (کاریکاتور)
    خدمت به مردم در کلام امام خمینی (ره):
    مقالات علمی
    اعتیاد
    جانبازان
    فقرا و محرومین
    انقلاب
    شهادت و شهید
    شهرهای مقدّس پناه درماندگان
    انگیزه ها در خدمتگزاری
    وظیفه ما خدمت‏رسانی
    ضرورت پیش گامی در خدمت
    اثر خدمت به دیگران
    ماهواره امید
    مقالات نوآوری و شکوفایی کامل با منبع

    اشتراک

     

    طراح قالب

    www.parsiblog.com

    جدیدترین قالبهای بلاگفا


    جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ